Test av LaCrosse Alpha Mudlite

Jag har tidigare skrivit om LaCrosse´s nya stövel Alpha Mudlite. Nu har jag testat den ett tag ute i skogarna och betyget är högt!

Stöveln är grov och tålig med en otroligt bra passform, enkel att ta på och av men samtidigt sitter den som gjuten runt foten. AirCirc systemet som ska göra stöveln svalare fungerar och även med en tjock socka och Gore-Tex byxor nerstoppade i skaften så känns de svala.

Skaften är rymliga men om man som jag har smala vader så upplevs det inte som om de är för stora. Med spännet upptill på baksidan så går det dessutom att minska ner omkretsen.

Sulan känns skönt dämpande och fästet är bra även på lite blöta, mossiga, berghällar. Som jag tidigare har skrivit så är gummit luktfritt och smygegenskaperna mycket bra.

Gillar verkligen den här rejäla stöveln med förstärkningar utan att förlora sin smidighet. En stövel som jag gärna har på mig en hel dag, även i lite varmare väderlek.

Om Pelle

http://www.trailloparen.se
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

