Fjällräven Polar 2014 – ansökningsdags

Ansökningsstarten till Fjällräven Polar 2014 närmar sig. Den 14 November är det dags att skicka in sitt bidrag och tanken på vad jag ska skicka in har börjat gro. Jag har faktiskt skickat in ansökningar till Fjällräven Polar sedan 1997 men konkurrensen är tuff och än har jag inte lyckats komma med trots idoga försök. För något år sedan så blev jag till och med avstängd från ett stort socialt nätverk för att jag pushade min ansökan lite väl hårt.

polar2014

Men kan man inte få med sig alla andra som också verkligen vill uppleva något som liknar Fjällräven Polar? Jag har börjat fundera på hur man skulle kunna få än fler människor att uppleva vad de svenska fjällen har att erbjuda vintertid. Jag tänker mig ett Fjällräven Classic, fast på vintern. Det krävs förstås lite mer av deltagarna men varför inte? Det skulle kunna vara förlagt samtidigt som Fjällräven Polar och någon checkpoint kanske kunde vara förlagd så att deltagarna får se hundspannen svischa förbi på lite närmre håll. Kanske kunde deltagarna få sig en liten lektion av friluftsexperten Johan Skullman någonstans efter vägen, det är lärorikt vill jag lova!

Vad tror Ni om det Ni som planerar Fjällräven Polar och Fjällräven Classic? Hade inte ett vinterevent varit något? Att bo i tält vintertid är så otroligt upplevelsefyllt och oerhört bekvämt. Bara till att gräva ut soffor och alla möjliga bekvämligheter.

Vill du veta mer om Fjällräven Polar så läs mer på Fjällrävens site, följ denna länk: http://www.fjallraven.se/polar

Medans jag tänker vidare på vinterupplevelser och vad just min ansökan ska innehålla så kollar vi in Fjällrävens trailer till Polar 2014! Mycket nöje och lycka till!

Om Pelle

http://www.trailloparen.se
Det här inlägget postades i Expedition och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fjällräven Polar 2014 – ansökningsdags

  1. Angeliqa skriver:

    Fjällräven Polar är en sån grej som händer en enda gång i livet. En riktig drömresa. Jag önskar dig stort lycka till i uttagningen till omgången 2014.

Kommentera

