Gott kaffe på påse

För mig är morgonens kopp kaffe lika viktig innan jag går till jobbet som när jag vaknar i tältet på vandringen. Men någon snabb enkel kaffelösning just när jag är ute i fält har jag inte hittat förrän nu.

20120603-143124.jpg

Growers Cup har funnits i ett år på den svenska marknaden med något de kallar coffeebrewer. En smart lösning och med goda aromer men med en fruktansvärt dålig styrka på kaffet. Nu har de däremot släppt en serie anpassad för oss kaffedrickare som vill ha lite mer styrka. Och de har verkligen lyckats!

Här är deras beskrivning på coffeebrewer:

”Coffeebrewer – hur fungerar det?

Coffeebrewer beskrivs bäst som en portionspressobryggare.
Inne i påsen finns ett filter med 26 g nymalet specialkaffe.
För att brygga 3 koppar gott kaffe behöver du bara: öppna,
hälla i 1⁄2 l hett vatten och låta det brygga i 5-8 minuter.”

Om Pangea Exploration

http://pangeaexploration.wordpress.com
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar